Beşiktaş Kulübü’nün lisanslı ürünlerini satan Kartal Yuvası, krizden etkilenmedi. Geçen yılın başından bugüne 18 yeni mağaza birden açarak toplam mağaza sayısını 30’a çıkardı. Kartal Yuvası’ndan sorumlu Beşiktaş Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Aksoy, "Beşiktaş, dünyanın en değerli markalarından biri. 2008’de 20 milyon TL ciro yaptık, 2009 hedefimiz 25 milyon TL" dedi.EKONOMİK krize rağmen
Beşiktaş Kulübü’nün lisanslı ürünlerini satan Kartal Yuvası mağaza zinciri hızlı büyüyor. 2008 yılbaşından bu yana 18 yeni mağaza daha açan Kartal Yuvası, toplam 30 mağazaya ulaştı. Kartal Yuvası’ndan sorumlu
Beşiktaş Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Aksoy, büyümeye devam edeceklerini belirterek, "2008 yılında 20 milyon TL olan ciromuzu, 2009 yılında 25 milyon TL’ye çıkartmayı hedefliyoruz" dedi.
Beşiktaş markasından aldıkları güvenle büyümeye devam edeceklerini vurgulayan Aksoy, son iki yılda Kartal Yuvası’nın cirosunun yüzde 62.5, kárının yüzde 49.5 arttığını söyledi.
Konya’ya mağaza33 yıldır
Beşiktaş camiası içinde olduğunu söyleyen Aksoy, şöyle konuştu: "Futbol takımının ligde şampiyonluğa oynaması nedeniyle bu yıl satışlarımız çok arttı. Ciro, mağaza sayısıyla doğru orantılı. Kartal Yuvası gibi değerli markaların satış alanı ne kadar fazla olursa, cirosu o denli artar. Nerelere mağaza açmamız gerektiğini internetteki ’kartalyuvasi.com.tr’ adlı sitemizde anket yaparak belirliyoruz. Son ankette Konya birinci çıktı. Yeni mağazayı oraya açacağız."
Her ay 1 milyon TLBJK İnönü Stadı’nı yıkıp yeniden yaptırmayı planlayan başkan
Yıldırım Demirören’den Kartal Yuvası için daha büyük yer talep ettiklerini belirten Aksoy, şu bilgileri verdi: "Yönetimde yeni stat projesi konuşulurken, ’Kartal Yuvası’na 100 metrekare verirseniz 100 bin, 500 metrekare verirseniz 500 bin, bin metrekare verirseniz 1 milyon TL her ay vereceğimi garanti ederim’ dedim. Dünyanın dört bir yanındaki Beşiktaşlılara direkt ulaşmamız mümkün değil. Onun için internetten satışa ağırlık veriyoruz."
Sadece adımız bile 2008’de 2 milyon dolar kazandırdıHAKAN Aksoy, Kartal Yuvası, Fenerium ve GS Store’ların gelir kalemleri içinde lisansiye bedellerinin önemli bir oran oluşturduğunu belirterek, şöyle konuştu: "Lisansiye bedeli olarak 2008’de kazandığımız para 2 milyon doları aştı. Kartal Yuvası, Fenerium ve GS Store en çok parayı isim haklarından kazanıyor. Mesela biz ürününe
Beşiktaş adını koyan her firmadan yılda en az 25 bin dolar garanti para alıyoruz. Ayrıca, satılan her üründen yüzde 15 kár payını kasamıza koyarız. 2008’de, terlik üreten Twigy’den isim hakkı olarak 50 bin dolar, satışlardan da 71 bin TL aldık. Geçenlerde bir kalem seti için Mor Ajans’la yaptığımız anlaşmadan da 300 bin dolar kazandık. Emek yok, sermaye yok, sadece isim var. En güzel kazanç kaynağı isim hakkı."
Beşiktaşlılar siyah ve beyazdan başka renk almıyorBEŞİKTAŞ taraftarının ilginç bir özelliğine dikkat çeken Hakan Aksoy, "Bizim taraftarımız siyah ve beyazdan başka renk almıyor, giymiyor.Siyah ve beyaz ticari açıdan avantajlı, ancak erkek renkler.Kadın taraftarlarımızı düşünerek, bazı ürünlerde siyah ve beyazın yanına pembe veya kırmızı gibi renkler koyduk.Bir tane bile satamadık" diye konuştu.
Çarşı markası için Cem Boyner’in izni bekleniyorBEŞİKTAŞ’ın dünyaca ünlü taraftar grubu Çarşı’nın adıyla ürün satmak istediklerini ancak mevzuatın buna izin vermediğini söyleyen Hakan Aksoy, bunun nedenlerini şöyle anlattı: "İki yıl önce yönetim kuruluna girdiğimde, Çarşı markalı ürünleri yaptırıp satmayı düşündüm. Çarşı taraftar grubunun lideri Alen Markaryan ve arkadaşlarıyla bu konuda toplantılar yaptık. Anlaştık, ancak Çarşı isminin patenti ’Çarşı (Boyner) Mağazaları’nın sahibi Cem Boyner’de olduğu için üretim izni alamadık. Bunun üzerine Asi Çarşı, Forza Çarşı gibi dört ayrı isimle patent başvurusunda bulundum. Hepsi reddedildi. En son bizim yönetim kurulundan bir arkadaş Cem Boyner’i tanıdığını, bu konuyu onunla görüşeceğini söyledi. Şimdi onu bekliyoruz."
Korsan, şeref tribününe girdi
KORSAN ürünlerle savaş konusunda
Fenerbahçe ve
Galatasaray’dan geri kaldıklarını kabul eden Hakan Aksoy, bunun nedenlerini şöyle sıraladı: "BJK İnönü Stadı’nın konumu korsan için elverişli kalıyor. Bizim stadımız dört ayrı ilçenin sınırına konumlanmış durumda. Aslında korsan ürün satanları yakalasan da pek bir şey farketmiyor. Çünkü doğru-dürüst cezası yok. Stadımızın şeref tribününe bile korsan ürünle gelenleri görüyorum. Hatta bizim bazı taraftar derneklerimiz, korsan ürün yapıyor. Mesela adamlar üzerine derneklerinin adı yazan atkıları yapıp satıyor."